dinsdag 25 augustus 2009

Bloempotten koe

Ik neem donderdag afscheid op de boerderij waar ik 1,5 jaar geholpen heb in de kaaswinkel. Ik wil graag iets persoonlijks gegeven en wat ik zelf heb gemaakt.
Een koe van bloempotten gaat het worden. Deze heb ik al eerder gemaakt.

Ik heb eerst een lijst gemaakt van terrapotten die ik nodig heb en deze bij een tuincentrum gekocht.

Benodigdheden:
- ronde schaal (CIOTOLE GIGANTI) 21 cm (lijf)
- bloempot 15 cm (lijf)
- potjes: 2 x 5cm (oren)
- potjes: 2 x 7 cm (poten)
- potjes; 4 x 5 cm (voorpoten);
- 30 cm touw (voorpoten);
- schotels; 15 cm en 11 cm(achterkant kop)
- schotel: 7 cm (neus);
- boerenzakdoek.
- witte en zwarte verf, lak, montagekit.
- stukje droogsteekschuim - vulling oren
Hobbyhandig nr. 109 zomer 2003

Daarna kon ik aan het werk. Eerst de potten schoongemaakt. Vlekken met zwarte verf her en der geverfd. De ogen op de kop geverfd. Het schoteltje voor de neus wit gemaakt en daar neus gaten en mond met zwarte verf erop gezet.
De randen voor de poten met een sponsje zwart gemaakt.
Na drogen de buitenkant gelakt.
De onderdelen van de kop met montagekit aan elkaar vast gemaakt.
De voorpoten met touw aan het lijf gemaakt en daarna de kop met montagekit aan elkaar was gelijmd.

Geen opmerkingen: