dinsdag 9 augustus 2011

kralen van papier

 In een hobbyboekje las ik dat ze van papier kralen maakte. Dat bracht me op het idee om te gaan proberen. En het is leuk...
Ik maak stroken van papier uit een tijdschrift.
De stroken zijn 1cm breed. Ik zet boven en onderaan de blz. steeds een streepje op 1cm en snij met een liniaal en standymes stroken. Deze stroken halveer ik.
 Met een satestokje rol ik de stroken op. De mooie kant ligt op mijn snijmat.  Ik rol het eerste stukje op en rol het verder met een druppel lijm.
Op het einde van de strook een druppel lijm en dan verder rollen. Met je vingers even aandrukken.
Op het puntje van een satestokje steken en dan (met een aantal tegelijk) lakken.
De kralen goed laten drogen.
Daarna heb ik ze op geregen met sterk (onbreekbaar) garen. Een slotje eraan maken en klaar was mijn ketting.
Resultaat is steeds erg verrassend, doordat ik kleurrijke afbeeldingen uit tijdschriften gebruik.
Tussen de papieren kralen rijg ik ook een "glim"kraal die ik bij Pipoos heb gekocht.

Geen opmerkingen: