zaterdag 13 oktober 2012

Lp word schaal

Van een oud-collega heb ik een stapeltje lp's gekregen en woensdag heb ik mijn oven aangezet en de stap genomen om de lp's erin te leggen.
Wel spannend wat er zou gebeuren.
Ik had voorwerk gedaan door bij andere lp-vervormers te kijken. Eentje had een filmpje gemaakt met het proces.
Hoe het te doen:
Oven voorverwarmen op zo'n 100 graden.
Ik had een boterkoekvorm en een andere ovenschaal.
In het midden van de oven het rooster schuiven, daarop de schaal leggen met de lp in het midden op de schaal.
Na zo'n 1 min is de lp vormbaar.
Haal de schaal met de lp (heet!!) eruit en leg het op een houten plank.
Met je handen kan je het dan over de schaal vormen zoals je wilt.
Ik heb al wat schalen kado gedaan...
Met een cirkelsnijder heb ik een rondje gesneden uit papier en dit in het midden geplakt.



Geen opmerkingen: