zondag 3 februari 2013

Benodigdheden muziekdoosje

Behalve geduld...

- Hout;
2x mdf 20x20 cm (4mm)
4x mdf 18,8x6,5 cm
2x mdf 20x6,5
1x mdf 6,5x6,5
- Patroon Nemo
- Muziekdoosje Mozarts Lullyby
- 2 vellen papier (Happy Days) gekocht bij De Kreatief in Gouda
- Foamletters van de Hema
- Puzzelstukje
- Grote houten kraal
- Spuitlijm
- Verf Amsterdam (gekregen van Chris)
- Mod Podge
- Houtlijm, afplaktape
- Boormachine en verschilldende boren
- Kwasten
- Afbreekmesje, liniaal en snijmat
- Muziekstempel (geleend) + zwarte inkt
- Zwarte watervaste stift

Mijn Volgorde;
Kist maken van mdf, houtlijm.
Lijm verdelen over de zijkanten en op de plaats zetten. De hoeken vastplakken zodat het goed op zijn plaats blijft zitten.
Ik heb een gat gemaakt met een klein boortje zodat het touwtje van het muziekdoosje er door kan.
Een houten kraal komt aan het touwtje.
Wanneer de lijm uitgehard was, heb ik het muziekdoosje op zijn plaats gedaan en het touwtje door het gatje gedaan. Ik kan er nadat het deksel op zit niet meer bij!!
Ik heb als laatste het deksel er opgeplakt.
Iets te laat kwam ik er achter dat het muziekdoosje wel erg opgesloten zit!! Het klinkt een stuk gedempt... Ik had gaten in de zijkanten kunnen maken om het geluid meer ruimte te geven.

Wat wilde ik verder...
Ik had Nemo gezaagd en geverfd. Wat kon ik met de kist doen... Ik had niet veel aandacht aan de afwerking besteed, omdat ik er papier op wilde plakken. Maar welk papier wist ik nog niet. Ik ben naar de Kreatief gefietst om inkt te kopen en kwam mooi papier tegen. Licht blauw (achterkant roze) met een klein werkje erin.
Weer thuis heb ik het papier op maat gesneden. De zijkanten heb ik een extra rand (2x 1,5 cm) gegeven. Het papier met Mod Podge vast geplakt.
Daarna ging ik het lakken, maar dat was ook niet zo'n goed idee!! Het ging wat bobbelen.
De zijkant van de bovenkant heb ik geinkt met zwarte inkt.
Om wat golven te krijgen heb ik van restjes papier wat golven gescheurd. Met de muzieknotenstempel heb ik wat muzieknoten erop gestempeld. Het is toch een muziekdoosje!!
Nu nog de verdere afwerking...
De letters van de naam heb ik overgeverfd met de oranje van Nemo, ik heb de achterkant een puzzelstukje blauw geverfd en de geboortedatum erop geschreven.
Nu nog alles erop plakken, de kraal eraan maken en dan kan het worden ingepakt...
Hier ligt alles nog los...


Geen opmerkingen: