zondag 20 januari 2019

babymuts kikker

Ik heb een kikkermutsje gehaakt voor een vriend Jos. Hij is pas opa geworden van een kleinzoon Sasha.
Ik had een andere bevriende opa Gerard ook een mutsje cadeau gegeven om aan zijn dochter te geven voor haar dochter Jesslyn. Dat mutsje was een beetje op de groei gemaakt.
Ik ben mutsjes gaan haken omdat een vriendin Renée  foto's maakt van pasgeboren baby's.
Ik kon niet echt meten/weten wat de omtrek van een babyhoofdje is.
Had het wel kunnen op zoeken, maar ik heb wat anders bedacht
Ik was op MP aan het zoeken naar een Babyborn en dacht opeens dat mijn nichtjes zo'n pop hadden toen ze klein waren.
Dus mijn schoonzus gevraagd of ze nog de Babyborn had van de dochters.
Ze ging voor mij zoeken en ja, ze had er een gevonden.
Maandag de pop te leen gekregen.
Het kikkermutsje wat ik aan het haken was, heb ik uitgehaald.
Het was te klein, zie foto hier onder.
Uitgehaald en op nieuw begonnen.
Patroon heb ik op Pinterest gevonden
Ik heb er garen van Lammy gebruikt en haaknaald 5.
Ik heb hier de Babyborn in mijn regenboogdeken gelegd in een draagmand met de kikkermuts op.
Binnenkort ga ik het aan opa geven.

Geen opmerkingen: