maandag 22 april 2019

Medaille voor Petra

Wil vertelde dat ze samen met een vriendin Petra in Baarn het Oranjepad gaan lopen op Hemelvaartsdag.
Petra zei misschien krijg ik wel een medaille en dat bracht Wil op een idee.
Ze vertelde aan mij dat ze een medialle wilde gaan kopen en ik zei zo "zou ik er een maken?"
Wil heeft de link van de wandeling doorgestuurd en ik kreeg gelijk al een idee hoe ik het kon gaan maken en ben donderdag er mee aan de slag gegaan.
Ik heb een rondje uitgezaagd van 8,5 cm doorsnee van 4 mm MDF.
De letters van het ORANJEPAD heb ik uitgeprint en uitgezaagd.
Het kroontje was een beetje klein, maar met wat moeite is het me wel gelukt.
Daarna schuren en verven.
Het kroontje en J vastgeplakt op omgedraaid schilderstape en daarna kon ik het makkelijk verven.
De medailleschijf heb ik eerst geverfd met Deep Beige Alleene's en de 2de keer heb ik het gemengd met Antique Gold Alleene's.
Zo krijgt het een gouden look.
Daarna het ORAN EPAD erop geschreven met blauwe verf
Met stempels 2019 erop gestempeld.
Op de achterkant heb ik 12,5 km en de naam van Petra erop gestempeld.
Zo is een unieke medaille ontstaan.
Nu nog even wachten tot de loop op 30 mei is geweest en Wil de medaille kan uitreiken

Geen opmerkingen: