vrijdag 17 mei 2019

Dag naar Hilversum

Vanmorgen heb ik om half 10 de trein naar Utrecht gepakt, om daar over te stappen op de sprinter naar Hilversum Media Park.
Ze waren daar druk bezig om Zapp Your Planet op te zetten.
Ik kon er vandaag nog door heen.
Via de loopbrug met mooie schermen liep ik over het spoor, te voet naar het Beeld en Geluid.
Met mijn museumjaarkaart kon ik zo naar binnen.
Wat een grote ruimte en ik voelde me een beetje klein.
Op maar de eerste verdieping (van de 10).
Dit was een tijdelijke tentoonstelling Serieus grappig.
Was wel leuk, maar ik was op dat moment de enige die rond liep. Eigenlijk was ik er zo door heen.
Verder door alle verdiepingen heen.
Er was veel interactief, waar je je voor moest aanmelden. Ik heb dat niet gedaan en daardoor ook veel gemist. Ik heb alleen maar gekeken.
Dit sprak me wel aan, Top Pop is uit mijn tijd.
Mooie opbergers voor LP's
Een miniplatenspeler.
en natuurlijk de Fabeltjes krant.
Er werd ook een film gedraaid over hoe o.a. de Fabeltjeskrant werd opgenomen.
Zitten allemaal poppenspelers onder.
Ienie Mienie met poppenspeelster.
Sesamstraat...leuk al die herkenning van vroegere tv series.
Tita Tovenaar
Overzicht van bovenaf.
Fotograaf die bekende Nederlanders thuis op de foto zette.
Ook oude platenspelers, bandrecorders e.d. kon ik in vitrines zien.
Wat denk je hiervan; een cassette jukebox.
Ook Loekie de Leeuw.
Na 2 uur had ik het wel gehad; er is veel geluid en prikkels.
Het was leuk om gezien te hebben, maar het is toch meer voor kinderen of met meerdere vrienden.
Na het bezoek had ik afgesproken met Jolanda.
Ik was alleen wat vroeger en ben naar haar toe gelopen.
Ze kwam ook net thuis en hebben gezellig bij geketst met wat lekkers bij de thee.
Ik wilde ook nog even Hilversum in en heb nog wat ringen gekocht om haakwerk in te maken.
Deze deur siert een muur in het centrum.
Foto waard.
Al met al een hele leuke dag en als verrassing had Ruud het eten klaar en kon ik zo aanschuiven.

Geen opmerkingen: