zondag 25 april 2021

Wandelen bij Vianen

 

We gingen vandaag wandelen, maar ook stenen verzamelen.
Op Kei Tof had iemand een keer een bericht geplaatst over stenen in Vianen.
Wandeling (Brederoderoute) hebben we uitgezocht en zijn met de auto naar de parkeerplaat van Middelwaard of Grindput gereden.
We kwamen al snel de eerste stenen tegen.
Het is dat we wilde gaan wandelen, anders had ik gelijk gaan verzamelen.
Via de uiterwaarde kwamen we aan bij het centrum van Vianen.
In Vianen waren we nog nooit geweest en het is leuk om nog een keer terug te gaan.
Door de poort liepen we het centrum is.
Alle winkels waren dicht, al was er wel wat Koffie to go punten.
Mooi paard en bijzonder pand er achter.
Bij het luik een hart achtergelaten en hier en daar ook wat stenen laten zwerven.
De man van de route die we gelopen hebben.
Mooie plek voor een steen.
Even een selfie op een oude stadswal.
Plekje voor een steen uit...
Bij een hek waren heel veel verschillende schilden van oude materialen,
Ik heb er maar één op de foto gezet, maar ze waren leuk;)
In een boom mijn aap losgelaten.
Op de GPS was de route iets langer 7,2 km ipv 6,6 km.
Na onze wandeling, kwamen we weer bij de stenen aan die op ons aan het wachten waren.
Ik had van mijn alfabetstenen "stenen in Vianen" meegenomen Deze neergelegd om te laten weten op Kei Tof waar ik ongeveer was. Ook weer mee naar huis genomen.
Hier een foto van mijn zoektocht naar de perfecte steen.
Net voordat we weer naar huis zouden gaan, zag ik nog een beschilderde kei.
Deze meegenomen en dan kan hij in Gouda een nieuwe vinder zoeken.
Ook een tegeltje heeft nog een nieuwe plek gevonden.
Thuis de stenen schoongemaakt en laten drogen.
Ik kan er weer even tegen...

Geen opmerkingen: