dinsdag 25 maart 2008

paaseieren zijn gevonden

de aankondiging
Vrijdag bij aankomst op de camping de aankondig van het paaseieren zoeken op diverse plekken opgeplakt. Allemaal buiten medeweten van mijn vader.

Zaterdagavond heeft Marcel (de organisator van het Paastreffen) aangekondigd dat er zondagochtend paaseieren zoeken is op het veld en dat de paaseieren naar de paashaas gebracht moeten worden.
Zaterdagavond samen met Ruud in de vrieskou de paaseieren verspreid over het kampeerveld. Erg leuk om te doen. Er kwamen al snel reacties van alle kanten; ik heb een paasei gevonden. Ook mijn ouders hadden er al een gespot.
's nachts bij mijn ouders aan de Wind de paashaas gehangen en de bak met chocoladepaaseieren(voor de vinders) neer gezet. Mijn ouders snapte er 's ochtends niets van dat er een bak choco-eieren stond. De kinderen waren gelijk al enthousiast aan het zoeken. Met een grote plastic tas gingen ze het kampeerveld af tot ze alle 59 eieren hadden gevonden.
Er ging iets "fout". Mijn idee was dat de eieren naar mijn vader werden gebracht in ruil voor een aardig(h)eitje. De kinderen gingen de puzzel oplossen en snapte wel dat er iemand jarig was, maar wisten niet wie.
hard aan het puzzelen.
Ik ben toen naar ze toe gegaan en heb gevraagd of ze het bij de paashaas neer wilde zetten.
alle eieren op een rij
Toch een geslaagd idee. Volgend jaar ga ik iets voor de kinderen bedenken...

Geen opmerkingen: