zondag 6 april 2008

gezellig vuil opruimen...

Ik heb een metalen blik met stoffer gekocht en deze ben ik aan het beplakken met servetten. Erg gezellig om ergens op te hangen en het wordt een feest om wat op te vegen.
Ik heb eerst de stoffer en het boven deel van het blik wit geverfd. De onderkant van het blik laat ik metaalkleur omdat je het tijdens het gebruik snel eraf stoot.

Als de 2e laag goed droog, heb ik op de plek waar het servet komt servetlijm aangebracht (Mod Podge). De servet in de natte lijm leggen en vanuit het midden met een droge kwast glad strijken. Met een kwast een dunne laag lijm over het servet aangebracht.

Vooral met het lammetjes servet was het lastig om het kreukvrij op het blik te krijgen. Het is redelijk glad erop gekomen.
Het koeien servet heb ik uitgescheurd, na lijmen alvast een keer gelakt. Na het lakken heb ik erom heen met gele verf en een sponsje erom gesponst.

De afwerking volgt...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat ziet er k(o)eigezellig uit Petra !
En met al dat wol van die geschoren lammetjes kan je wel blijven vegen.Leuk om iemand cadeau te geven.

Groetjes,
Gerard

Petra zei

Hallo Gerard,
Wat leuk dat je een berichtje heb achter gelaten.
Er zijn al wat gezellige stoffer en blikken in omloop.

Groetjes Petra