maandag 9 juni 2008

Ontstaan van hoofd-puzzel

Op internet - google afbeeldingen - naar een plaatje van een hoofd gezocht. Dit plaatje had ik snel gevonden. Opgeslagen en met photoshop het plaatje bewerkt en vergroot. Na het printen van de pagina kon ik de puzzel op mdf - 20cm dik - tekenen m.b.v. carbonpapier.
De afbeelding staat erop. Nu kan het echte werk beginnen. Met zaagje 5 ga ik het mdf zagen. Gestaag volg ik de lijnen en na een tijdje zijn alle stukjes los. Nu komt - voor mij - het vervelendse werk. Alles moet geschuurd worden.
Het schuren vordert en dan ben ik klaar...
Hier het resultaat. Door de dikte van het mdf blijf het hoofd goed staan.
Ik wil het hoofd een mooie kleur geven. In mijn kast met verf kom ik licht blauw - sky - tegen. En dat moest het worden...''met je hoofd in de wolken'''.
Nu ben ik nog alle stukje aan het verven, dit moet 2x.
Het resultaat volgt nog.

Geen opmerkingen: