woensdag 17 september 2008

verder met het trouwschild

Alles is geschuurd en de achterplaat heb ik met bruine verf donker gemaakt.
De tekst: "When God made you, He must have been thinking about me" heb ik gescand en vergroot en uitgeprint. Op overtrekpapier heb ik een cirkel met een passer getekend en in de binnenrand de tekst overgetrokken. Met behulp van carbonpapier heb ik het op het hout getekend. Zo heb ik een goed houvast. Met een klein penseel en zwarte verf heb ik het definitief gemaakt. Laten drogen.

De boven en de onderplaat in de olie gezet.

Extra details gemaakt met delen van de kaart. Bij de & en het overhemd heb ik de achterkant van de kaart met parelmoer-kleur er achter gedaan. Op de foto zijn dat de witte delen. Achter het hart kalkpapier, zodat het bruin iets lichter wordt.

De delen met houtlijm ingesmeerd en tussen 2 planken geklemd.

De vraag rees bij mij hoe op te hangen of neer te zetten??
Ik ben op internet gaan zoeken en kwam een bordenstandaard tegen.

Eerst met resten mdf geprobeerd om het na te maken en de 3e poging was goed. Daarna op 6 mm berkentriplex overgetrokken, uitgezaagd en geschuurd. Met 2 kleine scharnieren (19x15mm) en afgeknipte (0.9mmx10mm) draadnagels in elkaar gezet.


Geen opmerkingen: