woensdag 22 oktober 2008

Sterren waxinehouders


Deze ster op internet gevonden. Na te hebben uitgeprint, heb ik het op 6 mm dik berkentriplex overgenomen. De doorsnede is 15cm. 6 stuks heb ik uitgezaagd en geschuurd.

Ik wist nog niet wat ik er mee ging doen. Na wat te hebben uitgeprobeerd dacht ik het is leuk om iets met een waxinelichtje te maken. Het idee was geboren.

Ik had 2 sterren nodig. Eén daarvan heb ik een gat gezaagd van doorsnede 5,2 cm. Daarin past een glaasje voor een waxinelichtje. Ook had ik nog houten kralen. 5 kralen tussen de sterren gelegd en de sterren gedraaid. Zo ontstond er een speels effect.

Maar hoe vast te maken, was mijn volgende vraag!
In de onderste 5 gaten gemaakt van 2mm, hierin paste precies een cocktailprikkertje. In de bovenste gaten die niet helemaal door geboord zijn.
Stokjes opmaat geknipt, in de onderste ster geprikt, kraal erop en de bovenste ster erop bevestigd.

Geen opmerkingen: