zondag 12 oktober 2008

weekend fietsen

Vrijdag t/m vandaag (zondag) gefietst door het mooie Nederland. We hadden weekendje in de Stayoke in Nijverdal geboekt. Het weer was heerlijk; veel zon, weinig wind en een lekkere temperatuur.
Vrijdag vertrok Ruud rond 9 uur van uit Gouda en we gingen elkaar bij station Apeldoorn weer ontmoeten, om daar samen verder te fietsen.
Om 11.22 vertrok ik en mijn fiets met de trein naar Apeldoorn. Een rechtstreekse verbinding; gelukkig geen overstap. In Gouda met de fietshelling naar beneden en de trap op naar het perron. Dat gaat niet echt makkelijk een fiets met (lichte) bepakking naar boven heisen.
Om half 2 in Apeldoorn aangekomen, hier kon ik met de lift naar beneden en met de helling naar buiten. Ook Ruud is snel terplaatse. Na een patatje fietsen we samen 47 km naar Nijverdal.

Om 16.00 hebben we ons gemeld en krijgen we de sleutel van kamer 20. Een kamer met 2 stapelbedden, een douche, toilet, wastafel en tafel en 2 stoelen.
Eerst ons opgefrist onder de douche en na een biertje aan de bar in de stayoke gegeten.
Ik had een boek meegenomen: chocolat en ben gaan lezen. Effe in het boek komen...

Zaterdag had Ruud van zijn werk een wielertocht. Om 9 uur was daarvan het ontvangst in een sportcomplex in Nijverdal. We waren daar op tijd. Om half 11 vertrok Ruud met de anderen van groep 6 voor een rit van 100 km.
Na vertrek van Ruud ben ik mijn neus achterna gefiets. Heb in Lemele een kop koffie gedronken, ben in Ommen geweest en richting Zwolle gefietst. Ook de Lemeleberg beklommen en weer afgefietst. Al met al was het heerlijk om zo in mijn eentje te fietsen en te genieten van de mooie herfstkleuren.


wordt vervolgt...

Geen opmerkingen: