dinsdag 13 december 2011

memobord

Op een stormachtige dag ging ik opzoek naar kurk om een memobord te maken.
De lijst had ik en zo de maat 50x70 cm.
Maar 8 mm dik kurk kon ik niet zo makkelijk vinden.
Bij een winkel die parket e.d verkoopt op de Lange Groenendaal heb ik een vervanger meegekregen.
Een groene plaat die normaal onder parket verdwijnt voor o.a. geluidsisolatie.
Lopend met fiets en storm ben ik met een iets beschadigde plaat thuis gekomen.
De plaat was toch te groot. Met een mes opmaat gemaakt. Stof van mijn tafelkleed had ik nog over.
Met de blauw van de tafeltjes heb ik de zijkant van de plaat blauw gemaakt.
Goed laten drogen - met fohn gaat het sneller - de rest van de plaat ingesmeerd met mod podge om de stof mee vast te plakken.
De lap in de nog natte mod podge goed leggen en droog/vast strijken.
Nu nog wat opleuken...ben begonnen met een bloem van krantenpapier die ik rood heb geverfd.

Geen opmerkingen: