zondag 22 april 2012

Oranje gevoel

Ik ben vandaag begonnen met 6 plankjes MDF van 20x20 cm.
Geen idee wat ik ermee ging doen...da's niet helemaal waar, maar hoe wist ik nog niet helemaal.
In een oude Hobby Handig (nr 37 van 2009) zag ik een kistje gemaakt van plankjes. Met dat idee ben ik aan de slag gegaan.
De zijkanten zaten veel gaatjes die aan elkaar werden gemaakt met touw.
Ik heb 4 plankjes op elkaar gelegd en met afplaktape vast geplakt.
Aan één zijkant heb ik 1 cm van de kant om de 2 cm gaatjes geboort door al de 4 plankjes, aan de andere kant heb ik 1/2 cm van de kant om de 2 cm gaatjes geboort.
Daarna de bodem van de kist heb ik een 1/2 cm van de kant ook om de 2 cm gaatje geboort.
Daarna geschuurd en de zijkant en de binnenkant oranje geverfd.
Ik had nog oranje plakplastic op zolder gevonden, omdat ik spullen aan het uitzoeken was voor de rommelmarkt 30 april. Dit 22 x 22 cm gesneden en op elk plankje geplakt. Met een sateprikker de gaatjes vrijgemaakt.
Nu het kistje met papiergaren (naturel) in elkaar geregen. Dit was nog een lastig klusje.
Deksel gemaakt van een plankje wat waar ik 1/2 cm af heb gezaagd, zodat het erin valt en een plaatje gezaagd wat juist een 1/2 cm groter is.
Al met al vind ik het resutaat erg leuk en heb plannen om er meer te maken...

Geen opmerkingen: