zondag 13 mei 2012

Jaarkalender

Mijn jaarkalender is bijna af.
Ik heb in totaal 12 houten plankjes beplakt met strookjes papier.
Voor iedere maand heb ik stroken gekleurd papier gestempeld met de maanden.
In Excel heb ik kolommen gemaakt met de ruimte voor degene die jarig zijn. Dit heb ik geplakt op een stukje uit een tijdschrijft met een mooie afbeelding. De afbeelding komt een halve cm er onderuit.
Ik heb hoekjes gemaakt, waardoor ik de kalender steeds kan vernieuwen als die niet meer mooi is.
Alle plankjes moeten één geheel vormen, dit heb ik gedaan door een plaat MDF op maat te laten zagen bij de T&D. De buitenkanten zijn 2 cm vrij en tussen de maanden zit steeds 6 mm.
De openliggende ruimte heb ik zwart geschilderd en de ruimte aan de buitenzijde heb ik met mooie afbeeldingen beplakt. Na alles te hebben gelakt, heb ik een voor een de maanden op de onderste plaat geplakt met houtlijm. Ik heb gebruik gemaakt van latjes die 6 mm dik.
Al met al is het een kleurrijk geheel.
Nu nog wat leuke details en dan is die helemaal af.
Hij hangt nu al wel aan onze keukendeur.

Geen opmerkingen: