vrijdag 12 april 2013

Letters en sterren voor Quint

Een vriendin vroeg of ik letters wil zagen voor een vriendin van haar. Ik vind het wel leuk om iets te maken, wat gelijk een bestemming krijgt...in de kamer van Quint.
Kom maar op.
Via e-mail hebben we wat wensen en ideeën uitgewisseld en woensdag kwam Angela en Janke bij mij op de koffie om te kijken wat voor vorderingen ik had gemaakt.
Ik had eerst letters uitgezaagd, die ik zelf ook kon gebruiken. In de naam Quint zit tuin.
Deze letters had ik gezaagd en blauw geverfd.
Deze foto had ik Janke gemaild en deze vond haar zoon mooi. Alleen willen ze oogjes ipv de klemmen die ik had bedacht.
Stukje uit haar mail:
Is het mogelijk om de letters in een kleur te verfen (denken aan tomaatrood of zwart of groen) en dan gouden plekjes eroverheen? Bv. oud hout look, dus geschuurd, maar dat daar dan goudkleur tevoorschijn komt. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en geen idee of je dat kan
We hebben een lichtgrijze tak gekocht, daarop wil hij een paar gouden sterren geschilderd hebben en komen 2 vogeltjes te zitten met blauw en een 'goud'geel borstje. De muur waar  het tegenaan komt te hangen is turquoise blauw en verder heeft hij zwart/wit/tomaatrood/ appelgroen in de kamer en okergele vloerbedekking.
Ik ben de letters zwart gaan verven (met een metaallook), de meest makkelijke kleur van de 3.
Deze heb ik woensdag aan Janke laten zien met het idee van de gouden vegen die ik op mijn proef letters had gedaan, die nu in de tuin hangen...
Janke vond de grote, kleur en het idee leuk.
Ook had ik wat sterren uitgezaagd en deze geverfd met goudverf.
Resultaat een mooie gouden ster. Janke heeft een andere ster uitgekozen, die op een ster lijkt die ze ook wil verwerken in de kamer van Quint.
Nadat hun weg waren, ben ik nog even aan het zagen en schuren gegaan. 6 sterren in 3 verschillende maten. Gisteren en vandaag heb ik de sterren goud geverft en vegen aangebracht op de letters.
Om ze op te hangen heb ik er - op verzoek - haakjes in gemaakt.
Eerst uitgemeten, met een priem aangegeven waar ik moest boren. Daarna met een boortje een gat gemaakt waar het oogje ingedraait kon worden.
En nu is het klaar... even een afspraak maken wanneer het richting Quint gaat.
Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat is als het aan de tak hangt...

Geen opmerkingen: