zondag 27 oktober 2013

Dagje experimenteren met matrialen in een zelfgemaakt boekje.

Zaterdag vroeg met de trein naar Horst. Helaas was er wat vertraging, waardoor ik een half uur later de trein uitstapte in Horst/Zevenum.
Hier stond Liesbeth me op te wachten en zijn al pratend naar haar huis gelopen.
Eerst een lekker bakkie koffie met een lekker aardbeientaartje.
Daarna wat gaan we doen... het was eigenlijk te lekker weer, maar we hadden afsproken dat we in Liesbeth's atelier aan het werk gingen.
Maar wat... we kwamen een leuk boekje tegen, maar daar had Liesbeth er maar een van. Wij naar de Hema waar ze het vandaan had. Maar een harmonicaboekje was niet te vinden. Nog even bij andere winkels naar binnen geglipt, maar helaas. Onderweg hadden we bedacht dat we het dan maar zelf gingen maken.
Na een wat late lunch, spullen opgezocht en aan de slag gegaan.
Liesbeth had mooi dik papier voor de kaft, en een lange reep waar we in een stuk de blz van konden maken.
Eerst de reep gesneden en gevouwen, de kaft gemaakt van 10,5x10,5 cm...
Daarna kwam de kaft mooi maken.
Liesbeth heeft veel soorten papier, dus daar een geschept papier uit gehaald.
Dit op maat gesneden en nog versiert met teksten uit een krant van Horst en wat harig rood "papier".
Alles vast beplakt met boekbinderslijm of pak en plak.
Daarna met oliepastel en ecoline aan het experimenteren gegaan op aquarel papier.
Het leuke is dat waar oliepastel zit geen ecoline komt en door ecoline te mengen terwijl ik bezig was krijg je mooie en warme resultaten.
Zo wat vellen gemaakt en daarna gaan schuren en plakken...
Al met al hebben we heerlijk wat uurtjes in Liesbeth's atelier gezeten en tussen door een heerlijke pompoentaart gegeten.
mijn boekje...
We hadden dit weekend ook nog een cadeautje; de tijd ging een uur terug.
Zo hadden we 's ochtends een uur langer om te ontbijten voor dat we om half 11 te trein naar Eindhoven pakten. Hier zwaaide ik Liesbeth uit en ik ging verder naar huis...

Geen opmerkingen: