woensdag 27 november 2013

LOTTE voor in het raamkozijn

Vandaag kwam Lotte bij mij lunchen en daarna knutselen.
Na school kwam ze naar mij toe. Even gevraagd of ze een witte of bruine tosti wilde.
Boterhammen gesmeerd en in de tafelgrill tot tosti gevormd.
Ik had ook komkommer en tomaat in stukjes gesneden met Oost Indische kers als deco.
Maar het is ook lekker om samen met komkommer te eten...
Eerst ging het heel voorzichtig, daarna steeds makkelijker met komkommer en nog wat blaadjes na. Echt stoer dat ze dat toch maar probeerde en het niet vies vond.  De tomaat mocht ik alleen op eten.
 
Ik had alvast de campingtafel klaar gezet. Voor mij de letters KERST en voor Lotte haar naam.
We gingen met pak en plak aan de slag en kleine stukjes papier uit een boek, die je zo leuk kan scheuren...Op een vleeswaren schaaltje legde we de strookjes en dan smeerde we ze in met lijm en dan op de letter.
Ik dacht niet dat Lotte al haar letters klaar zou krijgen, maar met hulp van de ronde kanten van de letters is ze toch een heel eind gekomen. Het viel toch wel tegen, maar al zingend met Jan Smit, Nick en Simon hebben we heerlijk geplakt...
Om kwart voor 4 zijn we gestopt...was ook mooi zo. Ik ben nog even naar de 'boer' geweest op de Platteweg en heb stoofperen gekocht. Van de week maar gaan schillen...

Geen opmerkingen: