zondag 29 december 2013

Aap Naambordje voor Jess

Gisteren kreeg ik via mijn mail de vraag;

Beste Petra,
Maak je ook ontwerpen op aanvraag?
Op uw blog zie ik mooie dingen zeg!! Heel erg leuk!! Kunt u misschien een bordje maken in de stijl van het bordje van onze zoon maar dan met het aapje dat we op het bed van mijn dochter hebben gemaakt?
De afmetingen van het bordje van mijn zoon  (van triplex) zijn: 33,5cm breed en 26,5 hoog (bij staart+naam) en hoogte bij middenlijfje + naam 23 cm.
Dus het bordje voor mijn dochter (Jess) ook ongeveer deze maten omdat de deuren naast elkaar zitten.
Natuurlijk hoeft het niet exact de zelfde maten te hebben maar dan heb je een idee.

Groeten,
Susanne

Ik werd gelijk enthousiast en heb terug gemaild dat ik het graag doe...nadat mailtje voel ik ook gelijk de spanning; hoe ga ik het doen, hoe gaat het worden en natuurlijk hoe wordt het gevonden...
Vandaag ben ik aan de slag gegaan en heb via Paint de afbeelding van het aapje door midden gedaan en dit in een Word bestand geplakt. Normaal deed ik het via Adobe, maar helaas hebben we dit niet meer op de computer. Dus dan maar anders...wat ook werkt.
Deze afbeelding op een plaat berkentriplex van 5 mm overgetrokken met carbonpapier.
Ik kreeg de vrije hand voor een lettertype; dit werd AR BLANCA 350 (tekengrootte).
De letters uitgeprint en uitgeknipt en onder het stukje lijf geplakt van de aap. Best nog lastig...
Dit is het naambordje van haar zoon Jim. Het leuke is dat het draakje op de letters kan liggen. Jess heb ik aan het lijf geplakt en half uitgezaagd en de rest kan ik dan mee verven.
 Het naambord is nu uitgezaagd, nu nog schuren en dan de kleuren bepalen...
Ondertussen ben ik ook nog met een andere opdracht bezig, wat steeds moet drogen...
Dit zijn letters voor een geboortetak met de naam LISELOT.
en daar gebruik ik oude pakken melk voor met wat water. De letters prik ik met een lange naald in het pak. Het water zorgt ervoor dat het blijft staan...
Heerlijk zo'n creatieve dag.

Geen opmerkingen: