zondag 14 september 2014

Nieuwe kleuren voor de kikker

Mijn ouders hebben een betonnen kikker in de tuin, waar de droogmolen of de parasol ik kan.
De kikker was een beetje kaal geworden en mijn moeder had al eerder gevraagd om te helpen haar te pimpen.
Voor vandaag een afspraak gemaakt.
Samen met mijn vader de loodzware kikker op een tafel gezet en eerst al het vuil eraf geboend.
Daar ging ook wat losse verf mee af.
Daarna de eerste laag groene verf; die erop stond te wachten om op de kikker gesmeerd te worden.
Samen gingen we aan de slag
Eerst werd zij helemaal groen.
Voor de 2e laag hebben we eerst kleuren gemengd en daar een mooie kleur groen van gemaakt.
Met sponsjes gingen we aan de slag om haar nogmaals aan te pakken met verf.
En het resultaat was een mooie groene kikker zonder lelijke plekken. 
Als slot gaf ik de kikker een rode glimlach en mooie bruine ogen.
De kikker mag weer stralen...


Geen opmerkingen: