dinsdag 23 september 2014

Dames Tuniek haken

Ik ben deze week begonnen met het haken van een trui.
Katoenen garen had ik al liggen, alleen het juiste patroon had ik niet gevonden.
Vorige week was ik samen met een vriendin in Alphen. Ze wilde garen kopen voor een poncho en ik had eigenlijk niets wat ik bij de Echtstudio wilde kopen.
Tot ik bij het schap kwam waar de bollen katoen lagen die ik thuis had liggen.
Toen ik de katoen kocht, stond er een pop bij met een trui aan die gehaakt was van dezelfde katoen.
Het patroon heb ik toen niet gelijk gevraagd, omdat ik het idee had om het hieronder staande patroon op te zoeken. Wel gevonden, maar in een taal die echt niet te volgen is...
Dus mijn bollen katoen lagen te wachten. Bij de Echtstudio het patroon gekocht van de trui die er toen hing.
Met hulp van vriendin Christel ging ik deze week aan de slag.
Het patroon komt uit de Phildar Haakcollectie lente-zomer 2013
De dames tuniek staat op de voorkant.
Haaknaald 3, met Natura katoen van DMC.
De kleuren; Bleu Jeans, Star light en Salome.


Geen opmerkingen: