woensdag 31 december 2014

Oud naar Nieuw

Vandaag oudjaarsdag. Vaak bak ik oliebollen, maar ik vind het zo zonde om alle olie weg te doen. Dus wilde ik een alternatief...en dat werd wafels van oliebollenmix.
Benodigdheden;
1 pak oliebollenmix
100 gram gesmolten boter
500 ml handwarm water
5 flinke eetlepels rietsuiker
appel, 2 handen rozijnen
kaneel
Meng de bovenste 4 ingrediënten door elkaar en klop goed door zodat er lucht in komt
half uur warme tochtvrije plaats laten rijzen, roeren en nogmaals half uur laten rijzen.
Ondertussen de appel schillen en in kleine stukjes snijden.
Na 2e rijzing appel en rozijnen er door roeren.
Wafelijzer warm laten worden; daarna met de olieballentang hoopjes op het ijzer laten vallen.
In zo'n 5 minuten gaar en bruin laten worden.
Het wafelijzer heb ik gisteren bij de Kijkshop gekocht en bevalt...
Vanavond hebben we bij vrienden geen Peet's Oliebollen, maar Peet's Wafels.
Ik ben benieuwd naar de reacties...

Geen opmerkingen: