dinsdag 24 maart 2015

Tassen van lakens

Van een oud laken en een oud dekbedhoes ben ik tassen aan het maken, om de plastic broodzakken en papieren groente zakken te vervangen.
Ik heb 2 stukken laken gescheurd van 31 cm x 55cm en de rand is 31 cm x 13,5 cm.
De rand heb ik eerst vast gespeld met een klein zoompje.
Ik zigzag niets af, dat is niet nodig.
Op de rand heb ik een zelf gehaakte ster vast genaaid.
Nu de tas ik elkaar zetten;
De goede kanten aan de buitenkant, vast spelden en naaien.
Een smalle strook naast de stiknaad afknippen.
De tas omdraaien en nogmaals stikken, zodat de "smalle strook" opgesloten zit. Zo heb je geen rafels aan de binnenkant van de tas.
Tas weer goed draaien en aan de bovenkant een zoom maken.
Van een smalle strook laken heb ik een band gemaakt.
Nu kijken of deze zak bevalt en dan kan ik er nog meer maken.

Geen opmerkingen: