zondag 1 november 2015

Wafels voor LL

Ik ben wafels aan het bakken met het recept van making really good food.
Een recept wat heel makkelijk is.
Ik heb het vorige week ook een keer gemaakt, maar toen vond ik de wafels niet zoet genoeg.
Ik heb i.p.v. 2 eetlepels, 4 volle eetlepels kandijsuiker erin gedaan.
Ik ben benieuwd
Mijn recept;
100 gram roomboter
4 eetlepels kandijsuiker
1 zakje vanillesuiker
250 gram zelfrijzend bakmeel
(3 eetl kokosmeel, 50 gram speltmeel en de rest bakmeel)
250 ml melk
 
Boter smelten in pan, niet te warm laten worden.
vanillesuiker en kandijsuiker door de boter roeren.
meel en melk steeds wat er door roeren.
Het wordt een vrij dik beslag.
 
Wafelijzer warm laten worden en voor kleine wafels met een volle eetlepel,  met behulp van een andere lepel valt het beslag makkelijk in het midden.
totaal zo'n 5 min laten bakken.
Ik draai mijn wafelijzer na 3,5 min om.
 
Af laten koelen op een rooster.
 

Geen opmerkingen: