dinsdag 23 februari 2016

Tompouce en Rocky Road Chocolade

Rocky Road Chocolade
Vanmiddag ging ik naar Petra toe. We gingen eerst lunchen, lekkere tosti's. Ik vond ze erg lekker. Ik had gevraagd of Petra samen met mij wilde gaan bakken, dat vond ze een leuk idee. 's ochtends deed ik de boodschappen. Het idee om de Rocky Road te maken kwam van youtube. Ik vond het er erg lekker uitzien en Petra vond het goed als we dat gingen maken!


INGREDIENTEN
-  150 gram pure chocolade
- 150 gram melk chocolade
- 3 eetlepels schenk stroop
- 125 gram boter
- 100 gram mini-marshmallows ( je kan ook grote gebruiken, die moet je dan in stukjes knippen.)
- 200 gram biscuitjes ( San Fransisco's)








RECEPT
Verkruimel de biscuitjes in stukjes in een kom. Doe daar ook de marshmallows bij. Roer die door elkaar heen. Doe in een kom heet water en zet daar een bak op. Smelt daarin de boter en de in stukjes gebroken chocolade. Voeg er dan 3 eetlepels schenk stroop bij. Als alles is gesmolten doe je 1/4 deel apart in een kom. Doe de rest van het chocolade mengsel in de bak van de biscuitjes en de marshmallows en roer alles goed door elkaar heen. Doe dit mengsel in een platte bak en doe daar het overige chocolade mengsel overheen, zo zorg je ervoor dat alles aan elkaar blijft plakken. Doe vershoud folie over de bak heen en zet het 2 uur in de koelkast. Dan is je Rocky Road klaar!

https://www.youtube.com/watch?v=kq9vpzPHejs
Tompoucen
Ook wilde ik graag tompoucen maken. Ik had dit idee ook na aanleiding van een video op youtube.

INGREDIENTEN
- 7 plakjes bladerdeeg
- 3 eidooiers
- 300 ml melk
- 30 gram bloem
- 70 gram suiker
- vanillestokje
- 100 ml melk
- poedersuiker
- kleurstof( wij gebruikte bietensap, ook limonade siroop kan gebruikt worden)

Je kan ook vanille suiker gebruiken met daarbij nog normale suiker met een totaal van 70 gram.
RECEPT
KIJK HET FILMPJE! Klik op de foto!

Geen opmerkingen: