zaterdag 19 november 2016

Dagje naar Knit & Knot in Tilburg

Om iets over elven stapte we (Jolanda en ik) de trein uit op het perron van Tilburg.
Na een korte wandeling kwamen we bij een gebouw waar je niet zo snel een beurs zo verwachten.
De Knit & Knot beurs werd voor de 2e x gehouden in de Koepelhal in Tilburg.
Mooie hoge ruimte, waar het geluid in verdween.
Een niet zo grote beurs, maar met heel veel verschillende kramen met mooie wol, katoenen garen voor haken, breien, e.d., wat quilt, vilt e.d.
Een echte handwerkbeurs.
Ik had het begin van de week op Facebook gezien en dacht dat ik leuk om heen te gaan in het weekend.
Jolanda (uit Hilversum) een appje gestuurd en ze wilde mee.
Erg gezellig om samen de beurs af te struinen, met bekende gezichten.

Foto gevonden op facebook
Eerst zag ik een bekent gezicht die ik uit Gouda ken, maar haar ken ik niet persoonlijk. Wel even een praatje gemaakt. Ook een winkel in Schoonhoven waar ik een keer heen ga fietsen en Elke die ik ken van de Haaktea in Almere.
We hebben eerst een keer over de beurs gelopen, om zo te kunnen zien wat er zoal allemaal is.
En we werden zeker hebberig😍.
In het begin hebben we gelijk de Wiekes gekocht, die hadden een leuke prijs per 3.
Hier vilten balletjes
Een schapenkop gemaakt van wol; erg mooi...
En vilten keien die zacht zijn en niet zwaar.
Terug naar huis kwam er een mevrouw naast me zitten; ik was aan het haken en zij pakte ook haar haakwerk. Voor het eerst dat ik iemand ook zie haken in de trein.
Om 18.00 was ik weer thuis en was Ruud aan het koken. Erg lekker gegeten.
Na het eten mijn aankopen op de foto gezet (de kleuren wijken wat af!)
Ik heb een boekje gekocht met knuffels, hoop dat ik het leuk blijf vinden.
Ook een streng 100% wol Kammi van 250 gr (100 gr = 700m), dus daar kan ik wel wat mee.
De Novita (75% wol en 25% polyamide) van 100 gr is 260 meter.
Deze heb ik gekocht bij Wol en Co
Hier wil ik of een sjaal in de v-steek maken of een sjaal uit de Wieke.
Ik heb groen erbij gekocht om te kunnen afwisselen.
Ook jute gekocht.
Dus ik heb weer wat te doen...en dat had ik nog niet...
Laat de winter maar komen.

Geen opmerkingen: