dinsdag 23 mei 2017

Mens erg er niet!!

Een tijd terug heb ik pionnen gekocht en had ik het plan om Mens erger je niet te maken.
Mijn eerste idee slaagde niet.
2e poging.
Ik had nog wat platen MDF liggen van 4 mm dik.
Hier ben ik een verdeling op gaan maken en ik wilde dat de pionnen erin vallen.
Zoals bij dit spel...
Met een passer rondje gemaakt en deze 1 voor 1 uitgezaagd en daarna geschuurd.
 De bovenkant heb ik 2x wit geverfd en daarna 2x in gesmeerd met een dunne laag mod podge.
Steeds laten drogen.
Om niet een gewoon mens erger je niet te krijgen heb ik er een bloemig servet opgezocht, waar ook de kleuren van de pionnen in komen.
Het servet heb ik de 2 witte lagen afgehaald, zodat ik alleen de bovenste laag over had.
Deze heb ik op de droge lijm (mod podge) gelegd en licht aangedrukt met mijn handen.
Mijn strijkijzer heb ik laten op warmen - stand 2 - en met bakpapier het servet vast geplakt.
Door de warmte van het strijkijzer hecht het servet met de lijm.
Daarna nog een keer met een dunne laag lijm over het servet.
Na drogen, nogmaals strijken.
Kijk ook bij servetten workshop; als je wilt weten hoe ik servetten verwerk.
De 2e laag van het bord heb ik wit geverfd aan 2 kanten. In de gaten waar de pionnen komen te staan, heb ik in iedere hoek een kleur gegeven.
Volgende x weer verder...

Geen opmerkingen: