zondag 12 november 2017

Goudkist nieuwe kleur.

Vorige week druk met mijn Goudkist bezig geweest.

Gevonden op internet...Goudkistje.nl.
De site bestaat niet meer, maar onder afbeeldingen is er nog fotomateriaal te vinden.

Door omstandigheden was mijn ophangrand kapot gegaan.
Alles is van goed hout, behalve de rand waar de sponning (ophangrand) overheen veel. Die was gemaakt van MDF en als MDF nat wordt zet het uit. Helaas was dat gebeurt en toen ik hem een half jaar geleden eraf wilde halen, wil alles eruit en kreeg ik de kist er met geen mogelijkheid af.
Was even zweten en dan maar met grof geweld.
Ik heb het toen even laten zitten...
Ik heb nog een poging met beplakken met papier en textielversteviger, maar dat was het ook niet.
Ik heb het papier er weer afgehaald en geschuurd.
i.p.v. een MDF rand heb ik een kunststof verfstokje gevonden en deze past precies in de uitgefreesde sponning. Hier over valt de ophangrand van het kastje.
Beetje lastig om er een goede foto van te krijgen.
Dit is de achterkant van de Goudkist. Het plankje heb ik nu wat neer gezet wat ik gemaakt heb met de vloer van Gert. 
Ik had nog verf liggen van de Hema in de kleur van steenkool (charcoal). Dit is ook de kleur van de textielversteviger. Deze heb ik gebruikt voor de ophangplank (die vast zit aan de houtendelen van de schuur)
De verf van de Hema heb ik in vele lagen aangebracht.
Om de bovenkant te beschermen tegen regen heb ik lood erover gevouwen.
De hoeken naar binnen gevouwen en vast geklopt met een hamer.
Wel met handschoenen gewerkt, omdat lood niet zo gezond is.
Hopelijk blijft mijn kist zo weer tegen regen bestand.

Geen opmerkingen: