maandag 20 november 2017

projecten afmaken en haakthee Almere

Vorige week heb ik mijn sjaal afgemaakt. De wol heb ik vorig jaar op de Knit en Knotbeurs gekocht.
Mijn sjaal heb ik gisteren om gedaan naar de Haakthee.
Deze was bij Elke van Spinspul in Almere.
Met de trein naar Almere Centrum.
Er waren andere extra treinen ingezet, omdat er werd gewerkt aan het spoor.
Mijn route ging via Amsterdam Bijlmer Arena - Amsterdam Zuid, naar Almere Centrum.
Steeds overstappen, maar alles reed gelukkig op tijd en kon steeds mijn overstap halen.
Heel fijn, zo was ik op tijd in Almere.
Ik had een mooie wandeling van bijna 4 km naar Almere Haven.
Langs het Weerwater richting de A6.
Bijna bij de A6 kwamen Marjolein en Wendy langs fietsen en ze zagen mij.
Ik kon mijn tas kwijt in de mooie Bakfiets van Wendy.
Bij de Blauwe Reiger aangekomen, kwam net Marloes aanfietsen van uit Koudhoorn.
Elke heeft alles rond spinnen en weven. Hier wordt hard geoefend met spinnen. Dat is nog niet zo makkelijk.
Haakwerk van Elke met zelfgesponnen en geverfde wol.
Mijn project; mijn regenboogsjaal. Ik ben er bijna...
Deze wil ik van de week verder afmaken.
De werkruimte van Elke.
Het lekkers voor bij de thee. Zelfgemaakte appel/notentaart, cake uit de wonderpan en stroopwafels uit Gouda.
Om 17.00 zwaaide we Elke uit. Sommige met nieuwe wol voor thuis verder te kunnen spinnen of iets leuks te haken.
Ook was er een datum geprikt voor een weefcursus bij Elke.
Ben benieuwd naar de foto's.
Ik kreeg van Gerda een lift naar het station. Dankjewel daarvoor, scheelde natte km's lopen naar het station.
In de trein keek ik terug op een gezellige middag met gezellige mensen.
Tot snel, doei...

Geen opmerkingen: