zondag 3 december 2017

Naambordje voor Angela


Een maand geleden (denk ik) heb ik een houtbrandset gekocht.
Ik wilde monden op mijn houten mensen gaan branden.
Monden branden lukte, nu verder. Op Facebook zie ik de mooiste dingen langs komen.
Met deze brander of een veel duurdere.
Eerst hier maar mee aan de slag, hieronder een voorbeeld van internet wat ik met de diverse onderdelen kan doen.
Een vriendin had lang geleden (ruim 12,5 jaar) voor haar trouwen een naambordje gehad.
Deze was gemaakt met een servet, die helemaal verkleurd was.
Ik heb het oude bordje meegenomen en deze gebruikt voor de maat en de gaten om het nieuwe naambordje weer op te kunnen hangen.
Leuke letters op Word gevonden en de familienaam uitgeprint.
Om iets extra's te doen heb ik een (familie)boom op internet uitgezocht en deze erbij gedaan.
Overgebracht met carbonpapier en nu gaan branden.
Nog niet zo makkelijk, maar wel leuk.
Eerst de buiten lijnen gebrand en daarna met een dikkere punt ingevuld.
Viel wel tegen, ik houd de brander te krampachtig vast en kreeg een doodgevoel in mijn hand.Steeds maar een pauze gehouden.

Het naambord heb ik in de lijnolie gezet, het hangt op een plaats waar geen regen komt. Het kan weer 12,5 jaar hangen.
Het eindresultaat vind ik leuk, ben benieuwd wat mijn vriendin er van vind.

Geen opmerkingen: