zaterdag 3 maart 2018

Zebra krijgt een vervolg

Op Facebook heb ik mijn 2de houtbrand project de zebra als profielfoto gebruikt.
Hier kreeg ik vele reacties op, waaronder mijn tante Annette; "geweldig dit mag je voor mij ook wel maken"en "ik ben weg van de zebra liefde op het eerste gezicht"
Gelijk gereageerd dat ik dat wel wilde maken voor haar.
De mijne is 20 x 20 cm. Annette wil het graag op een plaat van 40 x 40 cm.
Deze heb ik bij de T&D in Gouda laten zagen. Gelijk maar meer planken laten zagen. Als ik het niet hier voor gebruik, kan ik het voor het figuurzagen gebruiken.
Daarna achter de computer op de zebra te vergroten.
De printer kan stukken van 20 x 20 uitprinten.
Daar heb ik een oplossing voor gevonden.
Afbeelding van de zebra in 4 stukken verdeeld en zo vergroot tot 40 cm.
De stukken aan elkaar geplakt en op zijn kop op het hout gelegd.
En dan krassen! op alle lijnen van de afbeelding...
Het potlood moet ik aardig wat keren slijpen en mijn handen zijn helemaal zwart.
Maar het is zo veel makkelijker dan met carbonpapier.
De lijnen van de print zijn op het hout achter gebleven.
Nu kan ik gaan branden.
De lijnen staan erop. Dit heb ik gisteravond gedaan. Het is echt verslavend. Er was toch niet veel op de tv.
Vanmorgen heb ik weer wat gedaan.
Steeds een half uur tot een uur en dan weer even wat anders gaan doen.
Zoals mijn blog schrijven.

Geen opmerkingen: