vrijdag 20 juli 2018

fietstocht naar de Mengelmoestuin

Ik had me voor genomen om een keer naar de Mengelmoestuin in Bergambacht te fietsen.
De tuin is 1x per week op vrijdagmiddag open. Dan kan je door de tuin wandelen en thee met wat lekkers nuttigen.
Ik heb eerst wat rond gelopen, na een hartelijk welkom van Mariel.
Ze hebben, net als vele,  last van de droogte.
Ik heb een nieuwe plant ontdekt; de aardbei spinazie.
De vruchten zijn lekker zoet en leuk als garnering en het blad kan je eten.
Ik heb een plantje gekocht.
Nu maar hopen dat die aanslaat met deze droogte.
Om 1 uur bij een potje kruidenthee (uit eigen tuin) wat gehaakt en bij Esther aan tafel gezeten.
Zij had een cursus "vakantieboekje" maken met verschillende papieren.
Om half 2 kwam een eerste cursist aanschuiven en 5 minuten later nog 3.
Tegen 2 uur ben ik weer naar huis gefietst met een flesje vlieg & muggen olie en brandnetelzalf.
Heerlijke plek om te zitten zeker met dit weer. Was lekker in de schaduw, met een beetje wind. Top!

Geen opmerkingen: