woensdag 27 januari 2021

Gedenksteen

 Een vriendin Marjolein vroeg aan mij of ik een gedenksteen wilde maken voor aan de Surfplas.
Ze had op 16 december gehoord dat er iemand in de Surfplas was gegaan en er waren veel hulpverleners bij betrokken.
Ik heb een zware steen uitgekozen die je niet zomaar meeneemt en heb door met een sjabloon een veer op getekend. Met mijn Posca stiften heb ik alles ingekleurd.
20 december 2020 heb ik het bij de boom bij de Surfplas neergelegd.
Andere hadden er een week ervoor rozen bij gelegd.
Een bijzondere gedenkplek. Ik was blij met het resultaat.
OP Facebook had ik een vraag gesteld of iemand een mooie tekst wist voor op een gedenksteen.
Iemand schreef; De stilte roept jou naam.
Dat vond ik een pakkende en passende tekst.
Vorige week kwam ik er achter dat de steen weg was.
Thuis zag ik dat de steen aardig had geleden.
Ik heb de steen schoongemaakt en goed laten drogen.
Daarna met andere stiften (Art Owl) de afbeelding er weer opgezet
Tekst op de achterkant van de steen. Je ziet nog wel iets van de oude tekst.
En de bovenkant/zijkant van de steen.
Ik heb de inkt een dag laten drogen en heb hem nu buiten neergelegd om de regenproef te doen.
Half februari breng ik de steen dan weer naar de plek bij de boom.

Geen opmerkingen: