zaterdag 18 november 2023

Brugweg 27

 Sinds vorige week dinsdag ben ik met de Brugweg 27 bezig.
Van de tekening heb ik een foto gemaakt en deze op schaal met Ruud uitgeprint.
Deze tekening heb ik van de eigenaresse gekregen via de mail.
Het is een huis van 1917
Stukje uit wat ze schreef;
Het huis is van 1917. Gebouwd door architect PD Stuurman voor de directeur van een beton fabriek in Waddinxveen C Jongeneel. Ons huis is dan ook als enige ondersteund door 62 betonnen heipalen. We zakken hierdoor niet weg.
Het is best een uitdaging om dit huis te maken.
Het is tot nu toe de grootste.
Ik heb bedacht om het maar in 3 delen te zagen.
Met het makkelijkste ben ik begonnen.
Ik laat het huis "plat", ik ga er geen erkers aan maken of het balkon eruit halen.
Foto van het bijzondere huis.
Midden en rechter deel heb ik nu gemaakt.
Ik heb het me zelf niet te moeilijk gemaakt.
Ik heb het dak van het rechterstuk niet aan de zijkant laten aflopen.
Ik heb wel een beperking, ik maak alle huizen maar 8 cm diep en ik ben geen bouwkundige die inzicht heeft in hoe ik daken moet maken.
Voor mij gaat het ook niet om het precies namaken, maar een huis te maken die op de module past en de sfeer van het huis weergeeft.
Maandag heb ik een afspraak om even binnen te kijken en wat foto's te maken.
Gelukkig blijf ik het leuk vinden, dit is alweer huis 8.
Nog 1 of 2 erna.

Geen opmerkingen: