dinsdag 18 maart 2008

paas-eieren zoeken in De Harskamp

Vrijdag gaan we naar het Paastreffen in De Harskamp.

We ligfietsen met zijn drieen (Ruud, Richard en ikke) daarnaar toe. Op de camping "de Harskamperdennen" komen nog een aantal ligfietsers, zo rond de 100. We eten, fietsen, camperen met zijn alle. Van alle kanten uit Nederland en België komen liggers met bepakking naar het Paastreffen. Vorig jaar zijn we voor het eerst geweest en het was een gezellig weekend.
Maandag gaan we weer terug.

Zaterdag is mijn vader jarig. Eigenlijk wil hij het niet dat anderen weten dat hij jarig is. Wij denken er toch iets anders over.

Hij word de 23ste 59 jaar en het is 1ste Paasdag. En wat doe je dan... Juist eieren zoeken. Ik heb 59 eieren uit hout gezaagd, deze geschuurt en onderin een gat geboord waar een sateprikker in kan. De eieren heb ik in diverse kleuren geverfd. Zaterdagavond willen we ze gaan verstoppen. Op het terein komen posters te hangen met dat er zondagochtend paaseieren gezocht kunnen worden en dat ze die naar de Paashaas moeten brengen. De paashaas hangt bij mijn ouders aan de tent. Ik heb er zin in... Wordt vervolgt.

het ontwerp
gezaagd, geschuurd en op stok
eieren worden diverse kleuren

Geen opmerkingen: