woensdag 27 mei 2009

Mobielen zijn af...

Hé, hé de mobielen zijn af.
Niet om te bellen, maar voor Hennie haar kleinkinderen.
De papegaaien vond ik zelf erg leuk om te maken en had deze al snel af. Probleem waar hang ik ze aan op. Bij Zandvoort (hobbywinkel in Gouda) heb ik een metalen ring gekocht. Deze was alleen wit. In mijn verzameling gaan kijken en daar kwam ik bordeau rood lint tegen. Deze erom heen gewikkeld en vast gezet met dubbelzijdig plakband.
Daarna met waterdragende lak het lint gelakt.
Daarna kwam het volgende vraagstuk; ik heb nu een ring maar ik wil het niet met visdraad alleen vast maken. In mijn gezoek kwam ik een ketting tegen en knijpertjes waar je gordijnen mee kan ophangen. De ketting heb ik in stukjes geknipt; 4 x 18cm.
Onder de knijpertjes zit het dun visdraad (0,25cm dikte) geknoopt. Daarna heb ik de papegaaien vast gemaakt. Iets ongelijk.
Hennie wilde graag veel met ROOD en FIETSJES.
Hieronder in het kort hoe ik het gemaakt heb...
De kinderen op de fiets had ik al een poosje liggen. Van de week heb ik het mobiel eindelijk afgemaakt.
De uitdaging die ik mezelf had gesteld was om iets anders te verzinnen dan bij de papegaaien mobiel. In de houten speelgoedwinkel gekeken waar de voorwerpen aanhangen.
Van 6mm MDF een cirkel gezaagd. Met een passer eerst 2 cirkels gemaakt van 22 en 19,5 cm.
En dan rond zagen...
Het is goed gelukt.
En al zeg ik het zelf ze zijn erg leuk en kleurig geworden.

Geen opmerkingen: