donderdag 28 mei 2009

Rozen met cd

Bij de bloemist 5 rozen, eucalyptus en gras gekocht met buisjes voor water (naam kom ik effe niet op). Ik wilde 5 toefjes maar voor de verrassingsbbq voor Ruud.

Ja en dan...toefjes maken. En iets met cd's. Ik had al bij Christel iets in elkaar geknutseld. 2 cd's op elkaar geplakt, gaatjes geboord en dit met touw aan elkaar gezet.
Ik had ook nog parelkralen.
Vorige week donderdag ochtend er mee aan de slag gegaan en het resultaat vond ik erg leuk.

Buiten 3 rozen toeven met cd opgehangen met buisjes met water. 2 aan de pergola en 1 door een veilingkist met uitgezaagd welkom erop. Van de veilingkist geen foto gemaakt.
Binnen had ik ook 2 toeven met cd neer gezet en deze op een vaasje gehangen.

Hoe te doen;
Eerst een toef gemaakt en afgebonden met wit draad. De stengels door de cd laten zakken. Dan de plastic ring (van het buisje) om de stengels tot aan de cd drukken. Stengels op juiste lengte schuin afsnijden. Buisje vullen met water en dan over de stengels en klaar.
Degene die ik buiten had hangen aan de pergola had ik met 2 cd's gemaakt en dan de glimmende kant aan de buitenzijde.

3 of 4 gaatjes in de cd boren als ze goed op elkaar liggen. Draad op lengte (2x de hoogte). Met een stukje visdraad kan je de draad door kraal en cd rijgen.
En dan is het klaar...

Geen opmerkingen: