zondag 5 februari 2012

Ketting van papierkralen

Wat een keuzes uit verschillende hobby's heb ik...
De laatste tijd ben ik met van alles ter gelijk tijd bezig.
Hieronder wat ik net heb afgerond.
 Met een vel A4 papier (iets dikkere kwaliteit) heb ik met Neocolor Watersoluble brede strepen gemaakt van boven naar beneden.
ik heb er geen foto van gemaakt, dit is al het vervolg...
Daarna met een kwast met water het door laten lopen. Het lijkt zo meer op waterverf, alleen breng je het eerst met een krijtje op.
Ook de achterkant van het papier kreeg dezelfde behandeling.
Daarna door de papierversnipperaar. Zo krijg ik alle maal dezelfde breedte stroken en het is heel makkelijk!
Daarna de stroken gehalveerd en de uiteinde gelakt.
De stroken met een satestokje, die ik aan het uiteinde had gesplitst met een mes, opgedraaid.
Het uiteinde gelijmd.
Zo heel wat kralen gemaakt en uiteindelijk een ketting

Geen opmerkingen: