zaterdag 18 januari 2014

Haakthee in Almere

Vanmiddag naar de Haakthee bij Marjolein geweest in Almere.
... bij de thee hoort iets lekkers en zoets...
 
Ik had vrijdag  quinoavlokken in de winkel gekocht en wilde wat maken voor bij de haakthee.
Na wat zoeken kwam ik een recept tegen voor raw chocolate bars met o.a. quinoavlokken. Het recept heb ik gemaakt...het werd alleen niet zoals het foto hier onder (het was niet foto waardig).
http://www.eatrunlove.nl/2013/12/homemade-raw-chocolate-bars.html#.UtrZyThgWM8
Heb wel het recept gevolgd...alleen ipv hazelnoten heb ik amandelen genomen en voor goij bessen had ik nog gedroogde cranberry's, voor speltvlokken werd het quinaovlokken.
Ik had geen rauwe cacao.
Het malen van de noten met andere ingrediënten ging goed, toen de cacao en de stroop door de gesmolten kokosolie, het werd niet erg veel en kon nooit alles bedekken met het cacaomengsel. Dat bedekken van het mengsel lukte al niet!
Daarna maar alles door elkaar gemengd en in een vorm gedrukt en in de koelkast gezet.
Vanmorgen in stukjes gesneden, wat nog al kruimelde.
Maar de smaak was erg lekker en ging mee naar Almere.
Recept; klik op de foto en je gaat naar de site waar ik het recept vond...
 
Vanmiddag had ik de trein om 12.13 naar Utrecht.
In de trein vanaf Gouda tot Utrecht had ik een leuk gesprek met een vrouw die haar kaartje moest bereizen vandaag of morgen. Met haar gezellig gekletst in de stilte gedeelte. In Utrecht in de sprinter naar Almere Buiten gestapt. In Hilversum naar Jolanda "gezwaaid" en even later werd er terug gezwaaid.
We moeten snel een keer afspreken en niet alleen maar zwaaien(?)
In Almere Buiten de GPS aangezet en met "zijn" hulp de weg naar Marjolein gevonden.
Ik was de eerste, maar snel volgde er al meer haak/breisters. Met zijn 8en hebben we gezellig gekletst en Marjolein leerde Woutje een kerstbal breien, een dochter van Gerda was met een dik kleed bezig. Met 4 draden was ze gelijk aan het haken en dat werd een dik/warm vierkant. Alle vierkanten maakte ze weer aan elkaar. Zo deed bijna iedereen wel wat, soms ook weer uithalen, omdat er een steek was gevallen...
Ik had zelf mijn poncho bij me waar ik al weer even mee bezig ben. Ik moet nog heel wat vierkantjes haken, maar was mijn boek vergeten en ik wist niet meer hoe het moest.
Ook had ik nog wat ander katoen bij me en heb nog wat African Flowers gehaakt.
Eigenlijk heb ik en de andere niet veel gedaan, maar het is gewoon gezellig en met wat lekkers erbij was het zo weer 17.00 uur.
Begin maart is de volgende haakthee bij Gerda en zaterdag 10 mei bij mij...
 
Om iets over half 6 had ik de Sprinter weer naar Utrecht en om 19.00 was ik thuis.
Halverwege kwam ik er achter dat ik was vergeten uit te checken. Ik dus nog even met de fiets naar het station!! Toch makkelijk dat ik er dichtbij woon...
Al met al een heel gezellige dag, met veel indrukken.


Geen opmerkingen: