zondag 30 maart 2014

weekend Horst

Zaterdag ben ik met de trein naar Horst/Sevenum gereden naar Liesbeth te gaan.
Gezellig wat hobbyen en tussendoor kletsen, eten en lopen.
Liesbeth had het idee om te gaan vilten.
Dit had ik nog nooit gedaan en wilde het graag leren.
Het was heerlijk weer; we hebben een sopje gemaakt met warm water en zachte zeep (pot) en olijfzeep hebben we buiten neer gezet.
We gingen nat vilten en wel bolletjes...
Binnen hadden we de wol liggen, zodat het niet weg kon waaien.
Met de wol maakte we een los bolletje door verschillende lagen over elkaar te leggen. Met het losse bolletje in ons hand in het sopwater en dan met olijfzeep aan het draaien. Net of je gehakt balletjes aan het draaien was. Door de zeep en door constant te blijven rollen, krimpt het materiaal en neemt het een vaste vorm aan. Vervolgens spoelde we de bolletjes uit in koud water.
Liesbeth wil er een pannenonderzetter van maken en ik weet het nog niet... Het is erg leuk werk. In begin dacht ik waar begin ik aan... is best lastig... eerst rustige draai bewegingen maken tot dat het een bal vormt en dan steeds iets meer druk...
Resultaat is dat je al kletsend heel wat bolletjes kan maken en niet hoeft te tellen zoals met haken.
Een leuk project...
 's Avonds na het eten hebben we nog op de bank gehaakt/gebreid.
Ik ben sleutelhangers aan het haken en Liesbeth heeft haar project hartschilderijtjes opgepakt.
Zondag ochtend na het ontbijt zijn we buiten weer gaan draaien.
En hebben een wandeling gemaakt langs de molen van ruim 1 uur.
Rond kwart over 3 liepen we richting het station waar ik om 4uur weer in de trein zat om weer via Rotterdam naar huis te gaan.
Al hakend ging de tijd best snel en af en toe een praatje met een medereiziger...
Ruud had thuis bijna het eten klaar.
 
Waar zal ik zijn zonder de trein...

Geen opmerkingen: