maandag 28 april 2014

Alfabet

Gisteren ben ik verder gegaan met het alfabet.
Een aantal weken geleden heb ik het hele alfabet gezaagd in kleine en hoofdletters.
Deze heb ik beplakt met verschillende blz's uit tijdschriften.
De letters wil ik gebruiken als mallen, zodat ik niet steeds de letters van een woord moet uitprinten.
Nu is het de letter op het MDF leggen en met een vulpotlood over te nemen.
Zo ben ik nog bezig met het verven van ZOMER, LIEFDE/LIEF, LOVE...
 
Maar hoe berg ik de letters op...
Ik had van de week platen van 35x35cm laten zagen en deze kwamen nu mooi van pas.
Met papier (uit de Natuurwinkel) heb ik de platen MDF beplakt. Eerst het vel (wat iets groter is) in gesmeerd met Pak en Plak. Dit zo glad mogelijk op de plaat gelegd. Het kreukvrij erop krijgen is best lastig; daarna aangedrukt. De randen eraf geschuurd en daarna stroken papier over de randen geplakt.
Zo hergebruik ik toch papier wat normaal in de papierbak gaat...
Zo heb ik 3 platen beplakt en de letters erover verdeeld.
In de letters heb ik met een boortje een gat boven in de letter geboord.
 
 
Ik heb nog meer ideeën met dat papier...

Geen opmerkingen: