dinsdag 19 augustus 2014

Gehaakte tas met binnentas

Een maand geleden ben ik met een hoes begonnen die om een AH-tas moest komen.
Hij was alleen een beetje te krap en ik wilde het ook niet uithalen.
Ik heb de tas de hoogte van de jutte tas gehaakt.
Dus moest ik zelf een tas maken. Als idee heb ik wel de AH-tas gebruikt.
Bij mij voorraad stoffen vond ik een mooie blauw, stevige stof.
De tas heeft deze maten: 34(h)x18(d)x36,5(l).
Als naden heb ik 1.5cm aangehouden.
Ik heb 2 stukken van 39,5x37 geknipt en 1 stuk van 18x 107,5.
Deze heb ik aan elkaar genaaid; maar ik kan niet uitleggen hoe.
2 handsvaten gemaakt.
De binnen en buitenkant aan elkaar genaaid.
Een extra rand boven aangehaakt en deze naar binnen geslagen en door en door aan elkaar gezet.
Ik ben verrast door het resultaat.
Dank zij mijn vader kon ik de tas maken met de naaimachine die het niet meer deed (ik had de machine al opgegeven). Maar doordat hij van het weekend heeft bekeken en uitgeprobeerd doet die het weer.
Thanksxxx

Geen opmerkingen: