donderdag 27 augustus 2015

Lijkt net echt...

Deze rozen zijn gemaakt van grote, ronde koffiefilters die ik in de vorm van rozenbladen heb geknipt en daarna gekleurd met ecoline.

Mallen heb ik gemaakt met stevig papier en de filters heb ik gevouwen (zie foto)
Na het knippen heb ik de bloembladen gestempeld.
Dan de bladen een voor een om een cocktailprikker wikkelen. De onderkant van het blad met een klein beetje lijm in smeren en deze om de vorige rollen.
5 á 6 kleine bladen, daarna 5 á 6 middelste en als laatste 5 á 6  grote bladen.
Voordat ik ze vast plakte rolde ik de bovenkant van de bloembladen om een cocktailprikker om het blad wat rond te rollen (naar buiten toe)
Erg leuk om te maken en gewoon proberen.
Het idee heb ik van Miss Murphy, maar ik heb ander papier gebruikt.

Geen opmerkingen: