zondag 18 oktober 2015

Herfstsjaal

Vandaag even bij Jolanda geweest om haar sjaal te passen en haar te feliciteren met haar verjaardag.
Helaas nam ik hem weer mee om de draden nog af te werken.
De sjaal is geweldig...wat een mooie herfstkleur en deze wol.
Ik heb katia Azteca gebruikt met haaknaald 6,5
Het is een makkelijk patroon;
Maak een ketting,
eerste toer 2 stokjes, 1 losse, 2 stokjes, 1 losse...
terug op de stokjes 2 vaste, 1 losse, 2 vaste, 1 losse...
en dit door haken tot je de lengte hebt die je wilt.
Ik heb een sjaal gemaakt van 155cm.
Deze met halve vaste aan de binnenzijde aan elkaar gehaakt.
Jolanda is er blij mee. Toch een leuk cadeau op haar verjaardag.
Ze heeft zelf de wol uitgezocht bij Ricken in Gouda.
 
Ik ga voor mezelf ook een sjaal van deze wol maken.
Ik wil dan deze sjaal met muts maken

Geen opmerkingen: