maandag 7 maart 2016

Spelt pasta met posteleinpesto.

Vanavond stond postelein op het menu vers uit de kas.
Postelein is niet echt een favo van mij, maar door wat lekkere ingrediënten toe te voegen werd het echt om nog eens te maken.
Ik had inspiratie opgedaan op internet.
 
Mijn boodschappenlijst;
Voor 2 personen
200 gram postelein (schoongemaakt)
200 gram feta
60 ml olijfolie
50 gram walnoten
2 knoflook(ui)
50 gram spekjes
125 gram kastanje champignons
halve rode paprika
160 gram spelt pasta
1 tomaat
 
Het water opzetten voor de pasta.
 
In de super chef de noten fijn malen, daarna de 150 gam feta malen met wat olie,
Steeds wat postelein en de knoflook(ui) fijn malen (ik heb het in 3 x gedaan).
50 gram overhouden voor garnering.
Als het een mooie massa is even opzij zetten.
De spekje aanbakken met de in stukjes gesneden champignons en paprika.
Pasta in 8 min. koken en afgieten.
De pasta bij de spek/groenten roeren en steeds wat pesto erbij voegen.
 
Zelf had ik nog een klein bakje over voor op mijn brood voor morgen.
 
De overgebleven postelein over 2 borden verdelen en tomaat in stukjes.
Op de postelein de pasta scheppen en de overgebleven feta erover verkruimelen.
 
Eet smakelijk.
 

Geen opmerkingen: