donderdag 2 juni 2016

koeltas Petra

Vandaag een koeltasje voor mezelf gemaakt.
http://petrashopgarage.blogspot.nl/2016/05/questtas-voor-ruud.html
Deze tas had ik gemaakt voor Ruud vorige maand.
Met het patroon en een oud, vies en kapot koeltasje ben ik weer aan de slag gegaan.
Ik heb eerst uit bubbeltjesfolie met aluminumlaag de binnenlaag getekend en geknipt.
Deze geeft de tas stevigheid en misschien houd die alles iets koeler.
 Daarna ben ik met de mooie Ikea stof aan de gang gegaan. Ik wil een blitse tas en de Ikea stof komt aan de buitenkant.
De buitenstof knip ik een halve cm groter. De flap die de tas sluit, heb ik 2x 15 cm gemaakt.
De lichtblauwe (binnen)canvasstof heb ik op de stoffenmarkt gekocht en alles heb ik 0.2 cm kleiner geknipt.
Ik heb 2 cm zoom eraan geknipt.
De lijnen zet ik met balpen op de binnenkant van de stoffen, zodat ik daar op kan stikken.
Alles in elkaar gestikt.
Nu het lastigste deel...
De tas in elkaar zetten; ik weet niet hoe ik dat op kan schrijven.
De blauwe stof zit binnenste buiten in de folie, de zoom over de folie gevouwen en even vast gezet met spelden.
Daarna de buitenstof over de folievorm getrokken. De zoom naar binnen gevouwen.
De binnen en buitenstof aan elkaar gespeld.
Van een strook stof een band gemaakt voor een hengsel.
Dit hengsel aan de korte kanten er tussen gespeld.
Daarna een lastig klusje; de rand vast stikken.
Maar alles lukte weer...
Ik ben tros op mijn koeltasje...laat de zomer maar komen
Maat; hoogte 19 cm, breedte 24 cm en diepte 12 cm.
Flap; 15 cm, zodat hij er iets overheen valt.
De flap heb ik ook verstevigd met bubbeltjesfolie.

Geen opmerkingen: