vrijdag 30 december 2016

vlinder van hout

In mijn Goudkistje heb ik een vinder laten vliegen.
Het patroon komt uit het boek Fun & Easy  Scroll Saw Projects.
In 2010 gekocht en vorige week weer erbij gepakt.
Een aantal dingen gekopieerd en wil deze gaan maken.
De eerste is dus de vlinder.
Ik heb het patroon 150% vergroot en uitgeprint.
De afbeelding op berkentriplex geplakt met Pak en Plak.
Alles uitgezaagd. Een natte (niet te) vaatdoek op de afbeelding gelegd en zo kan ik makkelijk het papier weer van het hout krijgen.
Alles schuren, is niet echt mijn hobby!!
Daarna met blauwe ecoline gekleurd. Na drogen licht geschuurd en nogmaals een met ecoline.
Na het drogen heb ik het in de lijnzaadolie gezet.
Nu pronkt de vlinder in mijn goudkastje...
Zo ziet de vlinder eruit...
Zoals je al kan zien ben ik al met de volgende bezig.

Geen opmerkingen: