vrijdag 29 september 2017

Wandeling over de hei

Ik had vandaag met mijn vriendin Jolanda in Hilversum afgesproken om met mooi weer een wandeling over de hei te maken. En mooi weer was het.
In Utrecht een cappuccino gekocht en met mijn haakwerk in de trein was ik zo in Hilversum.
Wel 2x controle gehad. 
Op station Hilversum stond Jolanda mij op te wachten in een jas die goed op viel tussen de andere wachtenden. Op station stapte nog iemand uit die Jolanda ook al lang niet had gezien en na een praatje over Italiaanse les kwam onze trein naar Bussum Zuid aan gereden.
Wij stapte in op weg naar de hei en de paddenstoelen.
De hei was op sommige plekken nog in bloei en een mooi plaatje was ook de spinnenwebben met de dauw erin.
Die moest op de foto.
Onze wandeling over de hei, waar we een groep mensen iets zagen doen, wat we niet zo konden bedenken wat het moest zijn.
We liepen via de paden tussen de hei naar de groep. Zij waren vrijwilligers die de hei op bepaalde plekken boom vrij hielden. Vandaag waren ze daar de kleine dennenboompjes eruit aan het trekken/spitten.
Iemand zei; Het is spijtig, ze hadden net de koffie op, maar we mochten best mee helpen.
We vervolgende onze weg en de boompjes die we tegen kwamen langs het pad gingen eruit. Toch ook onze bijdrage gedaan.
In de bossen kwamen we dan toch nog aan onze andere wens; paddenstoelen.
We kwamen ze in allerlei vormen, kleuren tegen...echt een herfst gevoel.
Praatte lukte ook niet echt. Steeds begonnen we weer een verhaal en die werd dan weer onderbroken doordat we een mooie, bijzondere paddenstoel zagen.
Deze was al voor de helft opgegeten.
Na een stuk bos kwamen we weer op de heide en zagen de schaapskudde in de verte. Ook daar wilde we even heen. Wat een leuk gezicht hoe de schaaphond op commando de kudde bij elkaar hield.
Ook zagen we nog de koeien die aan het grazen waren, maar ze waren te ver weg om er een foto van te maken.
We gingen richting La Place in Laren. Daar lekker geluncht op het buiten terras. Het weer was nog steeds heerlijk. 
Ik had van thuis een kleine (uitgezaagde) eekhoorn mee genomen om ergens op te hangen. Het is een mooie beukenboom komen te hangen.
Konden er net niet bij...
Mooie ruimtes onder de wortels van een boom... ik paste er net niet in.
Onderweg kwamen we ook nog een stel tegen, die hier elke dag een rondje lopen.
Ik heb ze verteld en de foto laten zien van de eekhoorn in de boom. Hij wist wel waar het dan moest zijn. Ik heb zijn vrouw een klein houten hart gegeven met een vlinder erop gestempeld. Ze was blij verrast.
Leuk om te geven en mensen blij te maken.
Ze waren allebei 80. We hebben een stukje met hun opgelopen tot hun bijna thuis naar links gingen, wij moesten nog even verder lopen.
Hoop dat ze nog lang daar mogen genieten.
Wij hebben een heerlijke wandeling gemaakt en kijk met veel plezier erop terug.
Deze vlinder heb ik aan Jolanda gegeven en heeft nu een plekje voor het raam. Ze gaat er nog een mooie plek voor zoeken.
Thuis bij Jolanda nog thee gedronken en om iets over vijven liepen we weer naar het station waar ik de trein naar huis nam.
Ruud laten weten dat ik onderweg was en rond half 7 weer thuis was.
Daar stond een heerlijke maaltijd op mij te wachten.

Geen opmerkingen: